بیماری زونا چیست و راه درمان Fundamentals Explained

Wiki Article

این شخص تصور می‌کند که صدمه یا حادثه آزار دهنده در حال رخ دادن است یا قرار است رخ دهد.

ابتلا به بیماری‌هایی که باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شوند، مثل سرطان و ایدز

بثورات اغلب به صورت نواری از تاول در یک ناحیه از بدن ظاهر می‌شوند. هر دو بیماری‌های زونا و آبله مرغان ناشی از ویروس واریسلا زوستر هستند.

اضطراب اجتماعی چیست؟ علائم و روش های افزایش + فایل صوتی دی ۱۳, ۱۳۹۸

به عنوان مثال، محققان شواهدی از زونا در سیستم گوارشی یافته‌اند که می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و شریان‌های مغز شود که ممکن است خطر سکته مغزی و جنون را افزایش دهد. ​

گاهی پارانویای روشنفکر فلسفی است. روشنفکر گمان آن دارد که توسط نیروهای نامرئی و ماوراء طبیعی معدوم شود و در قبضه انهدام خدایان قهار محو شود یا به سان «پرومته» در زنجیر خدایان گرفتار شده یا همچون سیزیف، به انجام کار بیهوده و بی امید گماشته شود.[۲۲] پانویس[ویرایش]

اگر اینگونه باشد، شما و نوزادتان در معرض خطر این بیماری قرار نخواهید داشت.

سرطان دهانه رحم : علل، علائم، روش تشخیص و درمان اسفند ۳, ۱۴۰۲

ویتامین E: تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، آووکادو و ماهی سالمون

اگر هرگز آبله مرغان را تجربه نکرده اید و در معرض ابتلا به آبله مرغان یا زونا قرار دارید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

بسته به محل چه چیزی باعث بیماری زونا می شود درد، گاهی اوقات ممکن است این علامت با مشکلات قلبی، ریوی یا کلیوی اشتباه گرفته شود.

زخم زونا معمولاً با سوزش، سوزن سوزن شدن یا خارش در ناحیه‌ای که در نهایت منجر به جوش می‌شود، شروع خواهد شد. بعضی اوقات، درد ناشی از آنها شدید است و افراد ممکن است از حساسیت شدید پوست خود شکایت کنند.

دفتر ششم. فرهنگ واژه‌های مصوب فرهنگستان. تهران: انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی. شابک ۹۷۸-۹۶۴-۷۵۳۱-۸۵-۶ (ذیل سرواژهٔ بدگمانی)

اغلب افراد با درمان در منزل بهبود می‌یابند، اما اگر علائم دیگری مثل تب ظاهر شوند، فرد باید به دنبال کمک پزشکی باشد.

Report this wiki page